>Nieuwe maatregelen voor dodenherdenking 2011

>

Amsterdam komt dit jaar met nieuwe maatregelen voor de dodenherdenking. Problemen met dranghekken zorgde vorig jaar voor een chaos, doordat een man de dodenherdenking luidruchtig verstoorde met een schreeuw. De mensen raakten in paniek en bleven met hun voeten in de spijlen van de dranghekken zitten, dit alles zorgde voor chaos en tientallen gewonden. De gemeente Amsterdam denkt met de nieuwe dranghekken dit te voorkomen. Ook de man die vorig jaar de dodenherdenking verstoorde, door op de Dam in Amsterdam te schreeuwen zit in de cel vanwege een winkeldiefstal. Omdat hij een veelpleger is, is hij voor negentig dagen vastgezet en  zal hij ook tijdens de dodenherdenking op 4 mei vastzitten, meldt de politie. Hierdoor word de kans op herhaling een stuk kleiner natuurlijk. Zelf zegt hij het zo: “Ik werd opgepakt wegens winkeldiefstal, ze dachten dat ik iets gestolen had uit de Bijenkorf, maar dat is niet zo. Ik ben uit voorzorg vastgezet omdat ze bang zijn dat ik op 4 mei weer ga schreeuwen. Onzin, ze hadden me kunnen bellen, ik zou op vakantie gaan, ik had al een ticket geboekt.”

Leave a Reply

